Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

22 lipca 2015 r.

1989 najszybciej sprzedającym się albumem od 10 lat w USA

Jak podaje Billboard.com album 1989 Taylor Swift jest najszybciej sprzedającym się krążkiem od 10 lat w Stanach Zjednoczonych. W czasie 36 tygodni od premiery, płyta rozeszła się w nakładzie ponad 5 mln kopii.

1989 najszybciej sprzedającym się albumem od 10 lat w USA

Taylor Swift jest zdecydowanie na fali – single promujące piąte wydawnictwo gwiazdy 1989, systematycznie wyznaczają nowe rekordy słuchalności i oglądalności. Teledysk do utworu Blank Space, będącego drugim oficjalnym singlem z płyty, właśnie pobił rekord serwisu Vevo i stał się pierwszym teledyskiem, który w tak krótkim czasie (od listopada 2014 r.) obejrzano ponad miliard razy.


Jak podaje serwis billboard.com, gwiazda ma kolejny powód do dumy – album 1989 jest sklepowym hitem i właśnie stał się najszybciej sprzedającym się wydawnictwem od 10 lat. W czasie 36 tygodni od dnia premiery, płyta sprzedała się w nakładzie ponad 5 mln kopii. To najszybciej sprzedający się krążek od momentu wydania Confessions Ushera w 2004 roku – ten album osiągnął pułap 5 mln w 19 tygodni.

Tym samym Taylor Swift zrzuciła z podium brytyjską wokalistkę Adele, której album 21 w Stanach Zjednoczonych liczbę 5 mln sprzedanych egzemplarzy osiągnął w czasie 42 tygodni od daty rynkowego debiutu.

To nie pierwszy album gwiazdy pop, który sprzedał się w takim nakładzie, choć nie w tak krótkim czasie – debiutancki krążek pt. Taylor Swift z 2006 roku oraz album Fearless wydany w 2008 roku, do teraz sprzedały się w ilości (kolejno) 5,52 mln i 6,95 mln egzemplarzy.

Album 1989 od 36 tygodni utrzymuje się w TOP 10 zestawienia Billboard 200. Jak wynika z raportu podsumowującego I półrocze 2015 roku, jest to również najlepiej rozchodzący się album w tym roku z wynikiem 1,302,000 sprzedanych kopii, a także najlepiej sprzedającym się winylem na rynku amerykańskim – 33,500 zakupionych egzemplarzy.

Źródło: billboard.com

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap