Czym zajmuje się sekcja ZPAV ds. wytwórni niezależnych?
Sekcja do spraw producentów i wytwórni niezależnych przy ZPAV powstała w celu wzmocnienia reprezentacji i aktywności producentów i wytwórni niezależnych w stowarzyszeniu. Działalność sekcji jest wspierana (finansowo) i odbywa się przy współpracy ze stowarzyszeniem Europejskich producentów i wytwórni niezależnych IMPALA oraz światową organizacją WIN tworzącą sieć niezależnych stowarzyszeń (Worldwide Independent Network).
Jakie zadania ma sekcja niezależna w ZPAV?
Reprezentacja i wsparcie niezależnego sektora rynku polskiego poprzez:
- Lobbying: instytucje rządowe (krajowe i międzynarodowe), organizacje dot. muzyki, inne (iTunes, YouTube)
- Komercyjne: szkolenia, porady, wiedza, rozwiązania, środki finansowe
- Networking: integracja środowiska niezależnego
Zadania są konsultowane z członkami ZPAV i niestowarzyszonymi, ale chcącymi współpracować właścicielami nagrań muzycznych
Czym jest WIN?
- To globalne forum dla profesjonalistów z niezależnego przemysłu muzycznego
- Utworzone w 2006 w odpowiedzi na różne wyzwania pojawiające się w niezależnym środowisku muzycznym
- Istnieje aby wspierać niezależny sektor na arenie światowej
Kim są członkowie WIN?
- Najważniejsze stowarzyszenia muzyki niezależnej w ok. 35 krajach:
AIM (UK), A2IM (US), VUT (Germany), ABMI (Brazil), AIR (Australia), PPNZ (New Zealand), FMPJ (Japan), AMAEI (Portugal) i inne - IMPALA
- Firmy wspierające, np. Merlin – agent negocjujący stawki w imieniu zrzeszonych z nim wydawców niezależnych na rynkach międzynarodowych
Kim są producenci niezależni?
- Właściciele praw do nagranej muzyki - master rights
- Niezależne wytwórnie muzyczne, duże i małe, samodzielni producenci, samodzielnie wydający się artyści, menedżerowie i inni wydawcy muzyki.
Co można zrobić dla niezależnego przemysłu muzycznego w Polsce?
- Sekcja niezależna ZPAV to głos zbiorczy, aby: inicjować, wspierać i ułatwiać działania członków stowarzyszenia
- Stanowić forum wymiany opinii i informacji, ułatwić kontakty
- Poruszać kluczowe sprawy: budowanie świadomości i ochrona praw (producenckie, autorskie), ułatwiać dostęp do rynku i mediów, dystrybucji fizycznej i cyfrowej, nowych rozwiązań technologicznych
- Dbać o widoczność wydawców niezależnych jako części rynku muzycznego w Polsce w rankingach, zestawieniach, np. listach sprzedaży, nominacjach do nagród
- Kształtować playlisty w serwisach streamingowych w celu zachowania zrównoważonego rozwoju rynku (tzw. playlist curation).
- Współpracować z międzynarodowymi organizacjami na wspólnych obszarach zainteresowań (IMPALA, WIN, IFPI, MERLIN)