Anna Ceynowa, Dyrektorka komunikacji ZPAV członkinią Rady Programowej Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych.
23 czerwca odbyło się pierwsze spotkanie Rady Programowej CRPK, instytucji wspierającej rozwój polskich branż kreatywnych, w tym muzyki, nadzorowanej przez resort kultury.
23 czerwca odbyło się pierwsze spotkanie Rady Programowej CRPK, instytucji wspierającej rozwój polskich branż kreatywnych, w tym muzyki, nadzorowanej przez resort kultury. Pani Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, na wniosek Dyrektorki Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, Pani Aleksandry Szymańskiej powołała Radę Programową CRPK w skład, której weszli:
Anna Ceynowa – przedstawicielka Związku Producentów Audio-Video (ZPAV), specjalistka w zakresie praw autorskich i zarządzania w przemyśle muzycznym. Aktywnie wspiera rozwój sektora muzycznego oraz ochronę interesów producentów fonograficznych.
Paweł Feldman – przewodniczący Rady, członek zarządu studia 11 bit studios, odpowiedzialny za strategię i rozwój międzynarodowy. Promotor gier wideo jako formy kultury i narzędzia narracyjnego.
Maja Ganszyniec – wiceprzewodnicząca Rady, projektantka i założycielka Maja Ganszyniec Studio. Laureatka wielu nagród, znana z projektów łączących estetykę, funkcjonalność i zrównoważony rozwój. Współpracowała m.in. z IKEA i Comforty.
Marta Materska-Samek – ekspertka w dziedzinie zarządzania kulturą i przemysłami kreatywnymi, wykładowczyni w Instytucie Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przewodnicząca Komisji Przemysłów Kreatywnych Komitetu ds. Kultury PAN. Autorka licznych publikacji i analiz dotyczących rozwoju sektora kreatywnego w Polsce.
Jowita Michalska – założycielka i prezeska Digital University, ambasadorka Singularity University w Polsce. Ekspertka w zakresie edukacji cyfrowej i kompetencji przyszłości.
Agnieszka Ścibior – redaktorka naczelna magazynu modowego w Edipresse Polska, stylistka i kuratorka projektów artystycznych. Od lat kształtuje wizerunek polskiej mody, łącząc dziennikarstwo z estetyką i innowacją.
Artur Urbański – ekspert ds. transformacji cyfrowej DFigital Transformation Program Owner w TVN Bros. Discovery. Doradca z doświadczeniem w łączeniu technologii, mediów i innowacji.
Serdecznie gratulujemy!
O CRPK
CRPK to instytucja kultury, która rozwija przemysły kreatywne poprzez system wsparcia publicznego, gromadzenie wiedzy, sieciowanie, promowanie, odpowiadanie na potrzeby sektorów oraz budowanie synergii z innymi obszarami rozwoju i innowacji.
Do zakresu działalności CRPK należy wspieranie rozwoju polskich przemysłów kreatywnych, w szczególności sektora audiowizualnego, multimediów, branży gier (gamedev), dizajnu, mody, rzemiosła artystycznego, muzyki, a także technologii i innowacji, które wpływają na rozwój tych branż.
Anna Ceynowa, jako dyrektorka ds. komunikacji ZPAV zabiega o poprawę warunków dla rozwoju rynku fonograficznego w Polsce i upowszechnianie wiedzy o funkcjonowaniu i wyzwaniach polskiej branży muzycznej. Od lat aktywnie działa na rzecz sektora muzyki. Realizuje szereg projektów wspierających lokalny rynek muzyczny, w tym m.in. kampanię społeczną Dzień Polskiej Muzyki, inicjatywę Miasta Muzyki, projekty edukacyjne, badawcze oraz sieciujące firmy i organizacje polskiego rynku muzycznego. Jako Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego podejmuje inicjatywy na rzecz wsparcia rozwoju sektora muzyki, w tym m.in. Strategię Rozwoju Polskiego Rynku Muzycznego.
Wcześniej przez prawie 14 lat pracowała w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, gdzie m.in. jako Naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych odpowiadała za przygotowanie i wdrożenie polityki MKiDN ds. rozwoju sektorów kreatywnych, a przed tym realizowała projekty międzynarodowej współpracy kulturalnej w Departamencie Współpracy z Zagranicą MKiDN. Gościnnie wykładowczyni w PWSTiTV, SWPS, Uniwersytecie Gdańskim oraz Akademii Menadżerów Muzycznych i Music Export Academy. Członkini Akademii Polskiej Ścieżki Dźwiękowej Roku Festiwalu Muzyki Filmowej 2024 i 2025. Laureatka Nagrody Sekcji Wydawców Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Jurorka preselekcji do tegorocznej edycji konkursu Eurowizji. Pierwsze zawodowe kroki w branży stawiała jako dziennikarka muzyczna. Ma na koncie także opiekę managementową czy touringową artystów oraz produkcje teledysków.