Konferencja BPI/MPA „Trade Mission to Poland 2014”
W ostatnim tygodniu listopada, ZPAV miał przyjemność gościć dwóch delegatów brytyjskich organizacji – British Phonographic Industry oraz Music Publishers Association.
W ostatnim tygodniu listopada, ZPAV miał przyjemność gościć delegatów dwóch brytyjskich organizacji – British Phonographic Industry oraz Music Publishers Association. Konferencja pod nazwą „Trade Mission to Poland 2014”, odbyła się w dniach 26– 27 listopada w Warszawie.
British Phongraphic Industry (BPI) to organizacja zrzeszająca ponad 300 niezależnych brytyjskich wytwórni oraz majorsów – Sony Music, Warner Music oraz Universal Music, łącznie członkowie reprezentują ponad 85% brytyjskiego rynku muzycznego. Music Publishers Association (MPA) jest wiodącym związkiem firm publishingowych oraz autorów muzycznych w Wielkiej Brytanii. Do jego głównych zadań należy ochrona praw oraz reprezentacja interesów członków organizacji.
BPI oraz MPA od kilku lat organizują konferencje, których celem jest zapoznanie przedstawicieli organizacji z lokalnymi rynkami muzycznymi funkcjonującymi w różnych częściach świata oraz umożliwienie nawiązania kontaktów biznesowych. Zeszłoroczna konferencja odbyła się w Australii, w tym roku przedstawiciele brytyjskiego rynku muzycznego przyjechali do Polski.
W trakcie sympozjum polska fonografia była reprezentowana przez: Annę Błażejewską (Jaguarec Publishing), Adriana Ciepichałę (WiMP), Dorotę Busz (Universal Music Poland), Tony’ego Duckwortha (Mystic Production), Jacka Jagłowskiego (QL CITY), Pawła Jarmoca (EMPiK), Piotra Kabaja (Warner Music Poland), Jacka Klubińskiego (e-Muzyka), Jana Kubickiego (Universal Music Poland), Annę Laskowską (Sony/ATV Publishing), Małgorzatę Maliszewską (MJM Music PL), Karolinę Matyas (Sirens Music), Piotra Metza, Bogusława Plutę (ZPAV), Pawła Potoroczyna (Instytut Adama Mickiewicza), Andreasa Schuberta (Schubert Publishing), Laurę Strzałkowską, Paulinę Sylwin (Sony Music Entertainment Poland), Włodzimierza Szadzińskiego (Sony/ATV Publishing) oraz Stanisława Trzcińskiego (STX Jamboree). W formie paneli tematycznych przedstawiono gościom jak funkcjonuje krajowa branża, m.in. rynek koncertowy i digitalowy, a także przybliżono kwestie związane z synchronizacją oraz publishingiem.
W ramach konferencji „Trade Mission in Poland 2014” nasz kraj odwiedzili:
- Tom Morrison – artysta, kompozytor, inżynier dźwięku, producent – reprezentujący firmę Big Sky Song, która jest wytwórnią, ale również zajmuje się managementem i organizacją eventów.
- Jaroslav Jungman oraz Samuel Reynolds, reprezentujący Disc Manufacturing Services, jednego z wiodących dostawców płyt winylowych, CD, DVD oraz drukowanych opakowań. DMS oferuje swoje usługi również w zakresie audiomasteringu, produkcji oraz dystrybucji.
- Laurence Aston właściciel firmy First Name Music, wydawnictwa muzycznego specjalizującego się w muzyce telewizyjnej i teatralnej. Aston, jest managerem, a także doradcą ds. handlowych kilku kompozytorów muzyki filmowej i teatralnej, w tym Zbigniewa Preisnera.
- Lucy Anderson z niezależnej wytwórni i firmy menadżerskiej Muthastar Records –założonej przez artystkę Zee Gachette (projekt Z-STAR oraz SLOWTRAINSOUL), która miała okazję występować także w Polsce m.in. na Przystanku Woodstock.
- Didi Horackova, reprezentująca firmę My View, zajmującą się przede wszystkim managementem młodych artystów, którzy chcą spróbować swoich sił w różnych krajach Europy, a szczególnie na rynkach wschodzących. Swoje działania określają jako koncentrację na relacji artysta – fan.
- Roman Poplawski przedstawiciel spółki One Media iP Group PLC, notowanej na londyńskiej giełdzie, działającej w zakresie B2B, B2C dostarczającej treści cyfrowych i wykorzystującą prawa własności intelektualnej w zakresie muzyki i nagrań wideo. One Media dostarcza muzykę cyfrową i treści video do ponad 600 sklepów online (m.in. iTunes, Spotify, Amazon).
- David Summers przedstawiciel Procards Digital, platformy cyfrowej oferującej karty do pobierania muzyki oraz konfigurowanie strony do pobierania oraz monitoring danych nt. fanów.
- Rob Hutchison z Proper Music Distribution – reprezentujący jednego z największych niezależnych dystrybutorów oraz sprzedawców hurtowych w Wielkiej Brytanii specjalizujących się w produktach importowanych oraz nadwyżkach magazynowych.
- Joanna Bartkowska i Kamila Kowalska reprezentujące organizację PRS for Music, zrzeszającą twórców muzyki: autorów piosenek, kompozytorów oraz wydawców. PRS zajmuje się ochroną oraz zarządzaniem prawami autorskimi.
- Matt Walker z niezależnej wytwórni oraz firmy menadżerskiej – Raygun Music.
- David Stoner przedstawiciel Silva Screen Records Group, wytwórni która od momentu założenia (1987 rok) wydała już ponad 600 albumów z oryginalnymi ścieżkami dźwiękowymi, nagraniami muzyki filmowej i telewizyjnej, world music, muzyką klasyczną oraz rockową.
- John Bickley z The Sixteen Productions zarządzający firmą CORO, która należy do światowej sławy chóru muzyki klasycznej, The Sixteen. Jako wytwórnia współpracują właśnie z Instytutem Adama Mickiewicza, Culture PL oraz Instytutem Kultury Polskiej w Londynie nad projektem wydania sześciopłytowej kompilacji z polskimi nagraniami z okresu baroku i renesansu.
- William Reid reprezentant The State51 Conspiracy – światowego dystrybutora i dostawcy usług za pośrednictwem e-handlu, współpracującego z wytwórniami, ale również artystami muzycznymi. The State51 Conspiracy pomaga twórcom wejść na rynek cyfrowy.
- Colin Rice związany z Union Square Music jedną z największych, niezależnych firm fonograficznych w Wielkiej Brytanii, która specjalizuje się w kompilacjach i reedycjach klasycznych albumów. Aktywnie uczestniczy w sprzedaży muzyki na nośnikach fizycznych i cyfrowych oraz w zakresie publishingu i sublicencji praw pokrewnych.
- Chris Tams – British Phonographic Industry
- Sue Hantsch – Music Publishers Association
Dysponujemy kontaktami do wszystkich wymienionych powyżej osób. Jeśli będą Państwo zainteresowani nawiązaniem kontaktu z daną osobą bardzo prosimy o przesłanie takiej informacji na adres: a.amama@qlcity.pl