Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

27 października 2015 r.

YouTube Red

Jeden z najbardziej zakorzenionych i darmowych serwisów streamingowych na rynku właśnie zaprezentował swoją płatną wersję. 21 października w Los Angeles został zaprezentowany YouTube Red – jest to alternatywna, płatna wersja serwisu. Dostęp do nowej platformy, kosztuje 9,99 $ miesięcznie.

YouTube Red

Jeden z najbardziej zakorzenionych i darmowych serwisów streamingowych na rynku właśnie zaprezentował swoją płatną wersję. Serwis YouTube istnieje na rynku od 10 lat, jego ideą było bezpłatne umieszczanie i odtwarzanie filmów w streamingu. Z czasem serwis się rozwinął i stał się najpopularniejszym serwisem tego typu na świecie. Do tej pory działalność YouTube była wspierana finansowo wyłącznie reklamami. Wszystko jednak zaczyna się zmieniać.

21 października w Los Angeles został zaprezentowany YouTube Red – jest to alternatywna, płatna wersja serwisu. Dostęp do nowej platformy, kosztuje 9,99 $ miesięcznie. Subskrybenci dostaną wolny od reklam dostęp do wszystkich filmów, możliwość buforowania filmów i oglądania ich offline, a także możliwość korzystania aplikacji YouTube Red w tle, do tej pory bowiem nie można było odtwarzać muzyki i korzystać z innych funkcji telefonu czy tabletu.

https://www.youtube.com/watch?v=YL9RetC0ook#action=share

W ramach YouTube Red planowane jest wprowadzenie aplikacji muzycznej, jednak nie będzie to niedawno testowana wersja beta YouTube Music Key, która już nie funkcjonuje. Aplikacja pojawi się w najbliższej przyszłości i będzie w zasadzie ułatwieniem przede wszystkim dla użytkowników chcących korzystać wyłącznie z usługi jaką jest odtwarzacz muzyczny. Chyba najważniejszą informacją dla branży muzycznej jest to, że abonament YouTube Red obejmie Google Play Music. Obecnie Google Play Music oferuje dostęp do serwisu za 9,99$ miesięcznie. Subskrybencie YouTube Red otrzymają dostęp do wszystkich dobrodziejstw Google Play Music. Ten układ zadziała w obie strony ponieważ abonenci Google Play Music również otrzymają dostęp do YouTube Red.

Ciekawostką, o której warto wspomnieć jest fakt, że jeśli tylko 10% użytkowników YouTube zdecyduje się na przejście na płatną subskrypcję, YouTube jako serwis streamingowy liczebnie znacznie przewyższy użytkowników Spotify, który obecnie może się pochwalić 20 milionami użytkowników opłacających miesięczną subskrypcję.

Źródło: musicbusinessworldwide.com

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap