Kolumbia Brytyjska tworzy fundusz wspierający rynek muzyczny
Premier Kolumbii Brytyjskiej, Christy Clark, w towarzystwie muzyków Michaela Bublé i Sarah McLachlan, poinformowała o przekazaniu 15 milionów dolarów na rzecz British Columbia Music Fund., którego celem jest wspieranie aktywności w obrębie przemysłu muzycznego.
Premier Kolumbii Brytyjskiej, Christy Clark, w towarzystwie muzyków Michaela Bublé i Sarah McLachlan, poinformowała o przekazaniu 15 milionów dolarów na rzecz British Columbia Music Fund., którego celem jest wspieranie aktywności w obrębie przemysłu muzycznego.
– Kolumbia Brytyjska jest jednym z największych ośrodków kulturalnych Kanady, wspierających utalentowanych muzyków – mówi premier Clark. – Nasze marki oraz studia nagraniowe, sale koncertowe, a także festiwale muzyczne przyciągają ludzi z całego kraju, a nawet świata. Muzyka rozwija kulturę, promuje talenty, a także dywersyfikuje naszą umacniającą się gospodarkę..
W odniesieniu do informacji prasowej wydanej przez Kolumbię Brytyjską, prowincja ta jest trzecim pod względem wielkości skupiskiem niezależnych studio nagraniowych, a także innych muzycznych przedsiębiorstw, takich jak prywatni menedżerowie czy wydawcy, wspierających rozwój przemysłu muzycznego. Na tym terenie działają również trzy największe przedsiębiorstwa, czyli Sony, Warner i Universal.
– Kolumbia Brytyjska stała się kolebką kreatywności i innowacyjności. Jesteśmy szczęśliwi, mając tak wielu utalentowanych mieszkańców w naszej prowincji. Nasz rynek muzyczny przyciąga talenty spoza prowincji, co pomaga w rozwoju technologii i sektora turystycznego – mówi Shirley Bond, minister do spraw prawa pracy dla osób przyjezdnych, odpowiedzialna także za programy szkoleniowe przygotowujące do wykonywanej pracy.
BC Music Fund. będzie administrowane przez Creative BC i w założeniach ma wspierać muzyków i przemysł muzyczny na terenie Kolumbii Brytyjskiej. Wsparcie to ma opierać się na świadczeniu usług w zakresie nagrywania dźwięku, realizacji koncertów, wsparciu przy organizacji międzynarodowych tras koncertowych oraz rozwoju strategii marketingowych.
Źródło: billboard.com