Rosną przychody ze streamingu Universal Music Group
Przychody Universal Music Group ze streamingu za pierwsze sześć miesięcy 2016 roku wzrosły do 737 milionów dolarów.
Jak podaje Vivendi, od początku bieżącego roku do końca lipca Universal zarobił ponad 2 miliardy dolarów, z czego 36% (737 milionów) wytwórnia uzyskała z tytułu streamingu. Przekłada się to na ponad 28 milionów dolarów tygodniowo. Jeszcze dwa lata temu przychody z tego tytułu stanowiły 17% całkowitej sumy, a więc ponad dwa razy mniej niż obecnie. Jak twierdzą specjaliści, Universal oraz Sony mogą stać się wkrótce pierwszymi wytwórniami, które dzięki platformom streamingowym będą w stanie zarabiać 50 milionów dolarów tygodniowo.
Pomimo coraz lepszych wyników uzyskiwanych w streamingu, dużo gorzej wygląda sytuacja w przypadku cyfrowej sprzedaży utworów, gdzie zanotowano 29-procentowy spadek przychodów.
W opublikowanym raporcie Vivendi przedstawiło również najlepiej sprzedające się płyty pierwszego półrocza 2016 roku. W pierwszej piątce znalezły się albumy takich artystów jak Drake, Justin Bieber, Rihanna, Ariana Grande oraz The Weeknd.
Vivendi – to francuski koncern mediowy, obecny m.in. na rynku muzycznym, telewizyjnym, filmowym oraz wydawniczym. W jego skład wchodzi wiele firm obecnych na całym świecie, w tym m.in. Universal Music Group.
Źródło: musicbusinessworldwide.com