Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

3 października 2016 r.

Facebook przygotowuje się do wejścia na rynek muzyczny

Facebook opublikował ofertę pracy na nowe stanowisko dyrektora ds. licencji muzycznych. Osoba ta ma być odpowiedzialna m.in. za negocjowanie oraz podpisywanie umów o prawa autorskie z wytwórniami muzycznymi.

Facebook przygotowuje się do wejścia na rynek muzyczny

Z zamieszczonego ogłoszenia można się dowiedzieć, że amerykański serwis społecznościowy szuka osoby, która poprowadzi nową strategię i negocjacje z wytwórniami muzycznymi, organizacjami zajmującymi się prawami autorskimi oraz będzie koordynować działania z partnerami medialnymi. Facebook nie podał dotychczas żadnych szczegółów odnośnie nowej strategii, nadchodzących planów czy ewentualnego wejścia na muzyczny rynek.

W ostatnim czasie serwis prowadził działania związane z branżą muzyczną. W sierpniu bieżącego roku firma nabyła aplikację muzyczną o nazwie Eyegroove, zaś kilka miesięcy wcześniej podpisano umowę z Warner Music, dotyczącą programu multimedialnego Slideshow, dzięki któremu użytkownicy mogą dołączać do albumów z fotografiami wybrane piosenki.

Źródło: musicbusinessworldwide.com

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap