Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

4 stycznia 2017 r.

Universal Music wykupuje Office Augusta

Universal Music Group wykupiło jedną z największych firm muzycznych w Japonii – Office Augusta. Nowe porozumienie ma wejść w życie 6 stycznia 2017 roku.

Universal Music wykupuje Office Augusta

Japonia jest drugim pod względem wielkości rynkiem muzycznym na świecie. Z kolei Office Augusta – to jedno z największych przedsiębiorstw w tym państwie, zajmujące się wydawnictwem nagrań, publishingiem, bookingiem koncertów oraz managementem. Zostało założone w 1992 roku przez Yoshinobu Morikawę i przez wiele lat wydawało wielu cenionych japońskich artystów, w tym: Kyoko, Masayoshiego Yamazakiego, Sukimaswitch, Coil czy Yuko Araki. Na podstawie nowej umowy Universal Music Japan przejmie prawa do całego katalogu utworów należących dotychczas do Office Augusta.

Nowe porozumienie skomentował Naoshi Fujikura, prezes Universal Music Japan:

To wielki honor powitać Office Augusta. Dzięki tej współpracy oraz niesamowicie utalentowanym artystom optymistycznie patrzymy na nasze przyszłe plany, mające na celu dostarczanie fanom nowej muzyki oraz wspaniałych doświadczeń.

– W Universal Music Group cenimy kulturę rozwoju artystów, więc jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy połączyć siły z Office Augusta, których ambicje odzwierciedlają nasze własne cele: tworzenie długich i trwałych karier oraz nowe komercyjne rozwiązania dla artystów i twórców – dodał Lucian Grainge, prezes Unviersal Music Group.

Jak donosi RIAJ – japońska organizacja zajmująca się przemysłem muzycznym – w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku tamtejszy rynek osiągnął wartość 1,12 miliarda dolarów. Blisko 254 miliony dolarów z tej kwoty pochodzą z cyfrowej sprzedaży muzyki oraz streamingu. Według IFPI, Japonia jest drugim pod względem wielkości rynkiem muzycznym na świecie. W ciągu ostatniego roku wygenerował on dochód w wysokości 2,45 miliarda dolarów.

Źródło: musicbusinessworldwide.com

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap