Facebook podpisuje umowę z Universal Music Group
Facebook podpisał długoletnią umowę z Universal Music Group. Na podstawie porozumienia wytwórnia udzieliła licencji popularnemu serwisowi na wykorzystywanie klipów i utworów muzycznych w social mediach należących do Facebooka
Facebook podpisał długoletnią umowę z Universal Music Group. Na podstawie porozumienia wytwórnia udzieliła licencji popularnemu serwisowi na wykorzystywanie klipów i utworów muzycznych w social mediach należących do Facebooka
Dzięki umowie użytkownicy Facebooka, Instagrama oraz Oculusa będą mogli m.in. legalnie zamieszczać w tych serwisach klipy i utwory należące do katalogu Universal Music Group i przesyłać je między sobą. Porozumienie ma służyć również funkcjom, które Facebook zamierza wprowadzić w przyszłości. Firmy zapowiadają także wprowadzenie do platform Facebooka, w tym programu Messenger, nowych produktów opartych na muzyce.
W oświadczeniu prasowym możemy przeczytać:
Partnerstwo pogłębi więź pomiędzy artystami a ich fanami, skłoni użytkowników do częstszego wyrażania się poprzez muzykę, dzielenia się swoimi ulubionymi utworami oraz do budowania społeczności skupionej wokół muzycznej kultury.
– Istnieje magnetyczna relacja pomiędzy muzyką a budowaniem społeczności. Jesteśmy podekscytowani, że możemy wnieść nowe życie do Facebooka, Instagramu, Oculusa oraz Messengera we współpracy z Universal Music Group – dodała Tamara Hrivnak, jedna z szefów Facebooka.
Źródło: musicbusinessworldwide.com