Amerykańska sieć sklepów multimedialnych wycofuje ze sprzedaży płyty CD
Jak podaje portal billboard.com, w jednej z największych sieci multimedialnych w Stanach Zjednoczonych – Best Buy – tylko do końca czerwca tego roku będzie można kupić płyty CD – i to zarówno stacjonarnie, jak i przez Internet. Po tym czasie Best Buy zakończy sprzedaż tego fizycznego nośnika.
Działająca na rynku od ponad półwiecza sieć Best Buy, obejmująca ponad tysiąc sklepów oraz sprzedaż internetową, poinformowała swoich klientów i fanów muzyki o wycofaniu z oferty fizycznych płyt muzycznych. Decyzja ta podyktowana była nieustannie spadającą sprzedażą CD – w 2017 roku spadła o 18,5 procent – na rzecz sprzedaży cyfrowej, której udział w rynku w USA wynosi już 80%.
Jak czytamy na billboard.com, niewykluczone, że w ślad za nim pójdą kolejne amerykańskie sieci, a w tym kontekście powtarza się nazwa sklepu Target, który również notuje kryzys sprzedaży krążków płytowych.
Czy to znaczy, że także w Polsce niedługo nie kupimy już fizycznych albumów? Na ten temat wypowiadają się specjaliści polskiego rynku muzycznego na łamach portalu onet.pl (http://muzyka.onet.pl/pop/koniec-plyt-cd-juz-bliski/8zq33c?utm_source=muzyka_viasg&utm_medium=nitro&utm_campaign=allonet_nitro_new&srcc=ust&utm_v=2).
Polski rynek fonograficzny – to nadal przewaga sprzedaży fizycznej. Jej udział – w pierwszych 6 miesiącach 2017 roku – wyniósł prawie 65%, osiągając wartość ponad 81 mln zł.
Więcej informacji na: https://www.billboard.com/articles/business/8097929/best-buy-to-pull-cds-target-threatens-to-pay-labels-for-cds-only-when
Źródło: onet.pl, billboard.com