Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

11 grudnia 2019 r.

RedRecords – nowa wytwórnia Universal Music Group i AirAsia

Universal Music Group nawiązała współpracę z grupą AirAsia w celu wprowadzenia na rynek RedRecords – nowej wytwórni, której celem jest podpisywanie kontraktów z artystami z Azji oraz promowanie „A-popu” (azjatyckiego popu).

RedRecords – nowa wytwórnia Universal Music Group i AirAsia

RedRecords będzie mieć siedziby w Kuala Lumpur i Los Angeles. Oprócz działalności skupionej na odnajdywaniu artystów i ich rozwoju (A&R), wytwórnia zapewni dystrybucję i marketing, a także usługi zarządcze i agencyjne.

RedRecords poprowadzi Hassan Choudhury, dyrektor muzyczny grupy AirAsia, który obejmie funkcję dyrektora zarządzającego RedRecords.

AirAsia jest gigantem w swojej dziedzinie: pracując w sektorze transportu lotniczego, usług turystycznych, lifestyle’owych, a także finansowych, w zeszłym roku uzyskała obroty wynoszące ponad 2,5 mld USD (10,64 mld RM) i przewiozła łącznie ponad 600 mln pasażerów.

Uruchomienie RedRecords zostało ogłoszone na wspólnej konferencji prasowej w Kuala Lumpur. W komunikacie prasowym możemy przeczytać: RedRecords skupi się na odkrywaniu i rozwijaniu talentów z Azji Południowo-Wschodniej i całej Azji, tworząc wyraźne i niepowtarzalne brzmienie, odzwierciedlające zróżnicowaną i bogatą kulturę muzyczną tego kontynentu.

Tony Fernandes, dyrektor generalny grupy AirAsia, powiedział: Ogłoszenie tego wydarzenia jest dla mnie niezwykle ważne. Wygląda na to, że życie zatoczyło krąg zarówno dla mnie, jak i moich braci z AirAsia, Kamarudina i Naddy, których poznałem podczas naszych początków działalności w muzyce.

Pierwszą osobą podpisującą umowę z RedRecords jest tajlandzka gwiazda Jannine Weigel – wokalistka, autorka tekstów, influencerka i aktorka, która wydała kilka singli i minialbumów oraz zgromadziła imponujące grono fanów w mediach społecznościowych, uzyskując ponad 600 milionów odsłon i 3,3 miliona subskrybentów na YouTubie, 3,2 miliona fanów na Facebooku, 1,5 miliona obserwatorów na Instagramie i ponad 500 tysięcy na TikToku.



Źródło: www.musicbusinessworldwide.com

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap