Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

28 kwietnia 2020 r.

Apple Music wchodzi na 52 nowe rynki

Wprowadzenie Apple Music w 52 kolejnych krajach oznacza, że platforma ta jest już dostępna łącznie na 167 rynkach. To ponad dwukrotnie więcej niż liczba krajów, w których działa Spotify (79) – podaje serwis musicbusinessworldwide.com.

Apple Music wchodzi na 52 nowe rynki

Takie działanie Apple jest częścią globalnej ekspansji najbardziej popularnych usług firmy – App Store, Apple Arcade i iCloud. Są one już dostępne w kolejnych 20 lokalizacjach, a stacja radiowa Apple Music, Beats 1, będzie od teraz nadawać w siedmiu krajach Bliskiego Wschodu: Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Omanie, Libanie, Jordanii, Egipcie i Bahrajnie, zapewniając słuchaczom globalne doświadczenia muzyczne na żywo ze studiów w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie i Nashville.

Nowi abonenci Apple Music w 52 dodatkowych krajach mogą korzystać z sześciomiesięcznej bezpłatnej wersji próbnej usługi, a także z lokalnych list odtwarzania, takich jak np.: Africa Now, Afrobeats Hits czy Ghana Bounce.

Ceny Apple Music w nowych lokalizacjach wahają się od 2,99 dolara miesięcznie na rynkach takich jak Angola, Kamerun i Zambia, do 10,99 dolara miesięcznie w Islandii.

App Store, Apple Arcade, Apple Podcasts (która obecnie oferuje ponad milion podcastów w więcej niż 100 językach), iCloud oraz Apple Music są od teraz dostępne także w następujących krajach i regionach:

• Afryka: Kamerun, Wybrzeże Kości Słoniowej, Demokratyczna Republika Konga, Gabon, Libia, Maroko, Rwanda i Zambia;

• Azja i Pacyfik: Malediwy i Myanmar;

• Europa: Bośnia i Hercegowina, Gruzja, Kosowo, Czarnogóra i Serbia;

• Bliski Wschód: Afganistan (z wyjątkiem Apple Music) i Irak;

• Oceania: Nauru (z wyłączeniem Apple Music), Tonga i Vanuatu.

Apple Music rozszerza się również na następujące kraje i regiony:

• Afryka: Algieria, Angola, Benin, Czad, Liberia, Madagaskar, Malawi, Mali, Mauretania, Mozambik, Namibia, Republika Konga, Senegal, Seszele, Sierra Leone, Tanzania i Tunezja;

• Azja i Pacyfik: Bhutan;

• Europa: Chorwacja, Islandia i północna Macedonia;

• Ameryka Łacińska i Karaiby: Bahamy, Gujana, Jamajka, Montserrat, St. Lucia, St. Vincent i Grenadyny, Surinam, Turcy i Caicos oraz Urugwaj;

• Bliski Wschód: Kuwejt, Katar i Jemen;

• Oceania: Wyspy Salomona.


Apple Music jest częścią usług Apple, które w ubiegłym roku osiągnęły przychody w wysokości 46,3 mld dolarów. Serwis MBW szacuje, że Apple Music zakończyło rok 2019 z liczbą około 68 milionów abonentów płacących za subskrypcję na całym świecie.

Źródło: musicbusinessworldwide.com

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap