„Otwieramy Koncerty! Gramy bezpiecznie”
Otwieramy Koncerty! Gramy bezpiecznie to akcja nowo powstałej Izby Gospodarczej Menedżerów Artystów Polskich, która skupia ponad sto impresariów polskich wykonawców. Organizatorzy apelują do rządu o traktowanie branży artystycznej na równi z innymi odmrażanymi sektorami gospodarki oraz stworzenie Tarczy Koncertowej.
Od połowy marca nie gramy dla was koncertów, zostały odwołane trasy, festiwale. Nasza branża bardzo dotkliwie odczuwa skutki wirusa. Jako pierwsza została pozbawiona możliwości pracy. Teraz, kiedy inne sektory biznesu są odmrażane, sportowe areny mogą wypełniać się publicznością (obecnie nawet do 10 tys. osób na jednym meczu), a w mediach obserwujemy kilkutysięczne zgromadzenia, my także chcemy wrócić do pracy! Żądamy równego traktowania! – czytamy w apelu.
Nasza społeczność to nie tylko sami artyści, którzy są widoczni w pierwszej linii, ale cały sztab ludzi, którzy razem z nimi tworzą wydarzenia artystyczne i bez których artysta nie mógłby funkcjonować.
Ta grupa to firmy z zapleczem technicznym, organizatorzy, muzycy, pracownicy techniczni, realizatorzy światła, dźwięku, multimediów, choreografowie, ekipy scenograficzne, kierowcy, ochrona, menadżerowie, a także przedstawiciele branż powiązanych, takich jak: hotelarstwo, transport czy gastronomia. To tysiące osób czekających na powrót do pracy – podkreślają organizatorzy akcji.
Wśród wystosowanych w ramach akcji postulatów znajduje się także:
• stworzenie Tarczy Koncertowej, m.in. dopłata do co drugiego biletu na koncert (skoro co drugie miejsce ma być wolne), kulturalny bon (rozwiązanie wzorowane na bonie turystycznym), przedłużenie postojowego, przedłużenie zwolnienia z ZUS, dodatkowe dopłaty z funduszu pracy dla ochrony miejsc pracy, dopłaty lub wakacje kredytowe w leasingu dla scenotechniki, rekompensaty za odwoływane koncerty;
• włączenie branży koncertowej do procesu uzgodnień dotyczących zasad odmrażania tej gałęzi gospodarki;
• wypracowanie przez władze sanitarne zasad bezpiecznego uczestnictwa w imprezach i komunikowanie ich w taki sposób, żeby nie odstraszać naszych widzów;
• wypracowanie tzw. mapy drogowej powrotu do normalnych zasad funkcjonowania branży;
• stworzenie przejrzystego sposobu informowania o zmianach prawa poprzez np. uruchomienie infolinii w MKiDN.
Więcej o akcji na stronie: http://otwieramykoncerty.pl.