Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

20 października 2020 r.

„Hum to search” – nowy sposób Googla na wyszukiwanie muzyki

Google zaprezentowało nową funkcjonalność: hum to search. To opcja wyszukiwania muzyki, która pozwala odnaleźć dany utwór dzięki zanuceniu, zagwizdaniu lub zaśpiewaniu fragmentu piosenki.

„Hum to search” – nowy sposób Googla na wyszukiwanie muzyki

Żeby skorzystać z nowej opcji wyszukiwania, należy uruchomić Asystenta Google, a następnie zapytać: „Co to za piosenka?” – i zacząć nucić lub śpiewać poszukiwany utwór, przez 10-15 sekund. Po tym czasie wyszukiwarka przedstawi kilka prawdopodobnych wyników.

Dodatkowo przy każdej z propozycji przedstawiany zostanie procentowy wskaźnik, mówiący na ile Google ocenia prawdopodobieństwo, że podany wynik pasuje do zanuconej melodii.




Wiceprezes Google Aparna Chennapragada w czasie prezentacji online nowej funkcji mówiła, że z pewnością będzie ona bardzo przydatna, bo zapytanie „jaka to piosenka” jest wpisywane w Google prawie 100 milionów razy w miesiącu.

Funkcja działa w ponad 20 językach, w tym w języku polskim na platformie mobilnej Google Android oraz na iOS Apple, ale tu jedynie w języku angielskim.



Źródło: focus.pl

ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap