DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI
W niedzielę 1 października już po raz piąty obchodzony będzie Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomość znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki.
W tym szczególnym dniu chcemy podziękować artystom i twórcom za muzykę, którą tworzą. Dzień Polskiej Muzyki to także święto wszystkich miłośników polskich utworów. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rodzimego rynku muzycznego, który w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. To właśnie dzięki polskim słuchaczom polski rynek fonograficzny w ubiegłym roku znalazł się w gronie dwudziestu największych rynków muzycznych świata – powiedziała Anna Ceynowa, Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego oraz Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.
CO BĘDZIE SIĘ DZIAŁO 1 PAŹDZIERNIKA?
1 października to już tradycyjnie dzień, gdy polska muzyka dominuje na antenach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. W tym roku akcję wspierają m.in. RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, SUPERNOVA, ANTYRADIO, MELORADIO, CHILLIZET, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, RADIO PLUS, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, STARS TV, MIXTAPE TV, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, ESKA ROCK TV, MUZO FM, RADIO KOLOR, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, CZWÓRKA, rozgłośnie regionalne z grupy Audytorium 17, m.in. Radio dla Ciebie, Radio Lublin, Radio Rzeszów, Radio Łódź, Radio Gdańsk, Polskie Radio Białystok, Radio Poznań, MC Radio, Radio PiK, Radio Koszalin, Radio Kielce, Radio Katowice, Radio Wrocław, Radio Wrocław Kultura, Radio RAM, Radio Kraków, Radio Opole, Radio Olsztyn, czy lokalne, jak Radio Płock, Radio Kołobrzeg, Radio Świnoujście, Radio Tczew, Radio Sochaczew, Radio Trendy, Radio Sudety24, Radio FAMA, Muzyczne Radio, Radio Parada, Radio Park, Radio Q, Radio Hit, Radio Nakło, Radio Radom, Radio Leliwa, Radio Weekend FM, Radio Gniezno, Twoja Polska Stacja, Radio Wasze FM, POP Radio, Radio Płońsk, Radio Kujawy, Radio Włocławek Po Polsku, Radio CCM, Radio Żnin, Radio Ziemi Wieluńskiej, Nasze Radio, Nasze Radio Nostalgicznie, Radio 5, Radio Bayer, Radio ONY, Radio Starogard, Radio Bielsko, Radio Express FM, Radio Andrychów oraz rozgłośnie studenckie, m.in. Radio Mors, Radio Afera, Akademickie Radio Centrum z Lublina czy Radio Centrum w Rzeszowie oraz rozgłośnie internetowe, jak m.in. Radio Nowy Świat, Newonce, Radio Jazz Kultura czy rozgłośnie za granicą, m.in. Radio TOP z Manchesteru.
Jak co roku kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką na antenach stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10:00 do 11:00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach kilkunastu rozgłośni za granicą.
NIESPODZIANKI DLA FANÓW MUZYKI!
Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki od partnerów akcji. Największe sklepy muzyczne i bileterie, m.in. eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going, Empik Bilety, biletyna.pl oraz serwis wymiany biletów TicketSwap, będą wspierały kampanię w swoich kanałach i ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo.
Kampanię wspierają m.in. bileteria Eventim oraz eBilet, w których przez cały weekend od 29 września do 1 października będzie można kupić bilety na wybrane koncerty polskich artystów w promocyjnych cenach. Do grona partnerów kampanii dołączyła w tym roku bileteria biletyna.pl, w której celebracja Dnia Polskiej Muzyki rozpoczęła się już 26 września.
Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają wyjątkowe promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie czy w LONGPLAY VINYL SHOP & CAFE w Poznaniu oraz w sklepach internetowych związanych z wytwórniami muzycznymi, m.in. w Sklep z Muzyką wytwórni Kayax, ART2MUSIC Shop, FONOBO, czy MTJ. Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL i YouTube Music, także aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. Ponadto organizatorzy kampanii we współpracy z producentami gier wideo będą promowali specjalne playlisty z polską muzykę z gier.
1 października nie zabraknie wydarzeń w przestrzeniach miejskich. W wybranych miastach będzie można usłyszeć koncerty z polską muzyką, m.in. w klubach Moxo czy Pianobar na terenie Fabryki Norblina w Warszawie.
Ale to jeszcze nie wszystko co przygotowali organizatorzy i partnerzy akcji. Bieżące wydarzenia można śledzić na profilach społecznościowych: na Facebooku oraz Instagramie .
Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 5. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.
Źródło: materiały organizatora