Serwis Spotify i spółka Viacom zapowiadają współpracę
Spotify podpisze umowę z MTV i innymi kanałami telewizyjnymi należącymi do spółki Viacom. Nowe porozumienie ma na celu wymianę narzędzi marketingowych służących do promowania muzyki.
Spotify podpisze umowę z MTV i innymi kanałami telewizyjnymi należącymi do spółki Viacom. Nowe porozumienie ma na celu wymianę narzędzi marketingowych służących do promowania muzyki.
Prezes i dyrektor generalny Viacom – Van Toffler – mówi, że: ten krok ma przywrócić pozytywny wizerunek spółki i umożliwić reaktywację formatu muzycznego, z którego słynęły kiedyś kanały telewizyjne do niej należące. Przez ostatnie dziesięć lat, stacja MTV skupiła się bowiem przede wszystkim na promowaniu programów typu reality show.
W ramach współpracy, na stronach internetowych poszczególnych kanałów telewizyjnych, zostanie umieszczonych co najmniej 150 playlist dostępnych za darmo. Tym samym użytkownicy będą mieli możliwość przesłuchiwania ścieżek dźwiękowych z programów nadawanych w stacjach Viacom, m.in.: Love and Hip-Hop czy CMT’s Party Down South. Z kolei Spotify umieści playlisty w swojej bazie, udostępniając i promując je wśród 40 milionów użytkowników serwisu.
Żeby posłuchać muzyki, internauci będą musieli zalogować się w serwisie Spotify poprzez komputer lub telefon. Użytkownicy niezarejestrowani w serwisie otrzymają możliwość odsłuchiwania 30-sekundowych fragmentów utworów, ale będą namawiani do rejestracji.
Dyrektor do spraw rozwoju Spotify, Jorge Espinel, powiedział: Dzięki naszej współpracy chcemy osiągnąć dwa podstawowe cele: MTV zyska dostęp do unikalnej platformy, co ułatwi jej ekspansję oraz da możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami z naszymi odbiorcami, których bardzo sobie cenią. My natomiast będziemy mogli dodrzeć do fanów MTV, czyli w dużej części nowej grupy odbiorców, zwłaszcza na rynku amerykański.
Dzięki partnerstwie, Viacom uzyska wgląd do statystyk przeprowadzanych przez Spotify we współpracy z The Echo Nest, np. takich jak: analiza gustów muzycznych w danych regionach świata. MTV będzie miało szansę na dotarcie do szerszych kręgów odbiorców w krajach, w których popularność streamingu znacząco wzrasta, np. w Norwegii czy Szwecji. Spotify z kolei otrzyma łatwiejszy dostęp do krajów, w których serwisy strumieniowe posiadają mniejszą ilość zwolenników, jak Japonia czy Niemcy.
Założyciel Spotify, Daniel Ek, dodaje: Wychowałem się na MTV. Możliwość połączenia całkowicie nowej generacji z muzyką poprzez streaming MTV, VH1 czy CMT oraz bogaty wybór różnych aplikacji będzie jedynym w swoim rodzaju doświadczeniem dla użytkowników Spotify.
Źródło: www.billboard.com, www.digitaltrends.com