Kreatywna Polska w sprawie podatku od reklamy
Stowarzyszenie Kreatywna Polska opublikowało stanowisko dotyczące projektu Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, które nakłada na przedsiębiorców działających w obszarze mediów podatek od reklam.
Ze smutkiem stwierdzamy, że zamiast wsparcia i dialogu, o które od lat zabiegamy m. in. w walce o ochronę praw autorskich, także w starciu z gigantami internetowymi, w czasie pandemii, gdy oczekujemy pomocy, bo straciliśmy źródła zarobkowania, na branże kreatywne nakładane są kolejne obciążenia w postaci quasi podatków albo przepisów wymuszających zwiększenie kosztów prowadzenia działalności - czytamy między innymi w piśmie.
Pełna treść listu podpisanego przez dyrektor Stowarzyszenia Kreatywna Polska Dorotę Hawliczek dostępny jest tutaj.
Źródło: kreatywnapolska.pl