Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Dla firm muzycznych - Aktualności

12 maja 2021 r.

MTV uruchomi muzyczny kanał dla dzieci

MTV uruchomi muzyczny kanał dla dzieci

We wtorek 1 czerwca wystartuje nowy muzyczny kanał skierowany do dzieci w wieku 6-11 lat – NickMusic. Zajmie miejsce MTV Music 24.



5 maja 2021 r.

Radio SuperNova

Radio SuperNova

Utworem „Początek” w wykonaniu Korteza, Podsiadły i Zalewskiego (Męskie Granie Orkiestra 2018) 5 maja zadebiutowała nowa stacja, SuperNova, która zajęła miejsce Radia Wawa.



29 kwietnia 2021 r.

Spotify uruchamia EQUAL – program wspierający artystki

Spotify uruchamia EQUAL – program wspierający artystki

EQUAL Music Program to nowa inicjatywa popularnego serwisu streamingowego, której celem jest wsparcie utalentowanych kobiet w branży muzycznej.



21 kwietnia 2021 r.

Lady Gaga z rekordem Guinnessa

Lady Gaga z rekordem Guinnessa

Lady Gaga jako pierwsza kobieta w historii może pochwalić się czterema singlami, które sprzedały się w ponad 10-milionowym nakładzie! To utwory: Just Dance, Poker Face, Bad Romance oraz Shallow.



11 kwietnia 2021 r.

Taylor Swift ponownie nagrała płytę Fearless z 2008 roku

Taylor Swift ponownie nagrała płytę Fearless z 2008 roku

Pomysł ponownego nagrania przez Taylor Swift sześciu swoich pierwszych płyt to efekt sprzedaży przez Big Machine Label Group praw do jej albumów na rzecz Scooter Braun’s Ithaca Holdings – sprzedaży, której artystka się sprzeciwiała. Po medialnej batalii zapowiedziała, że ponownie nagra swój katalog.



7 kwietnia 2021 r.

Krzysztof Krawczyk pożegnanie

Krzysztof Krawczyk pożegnanie

W imieniu Rady Akademii Fonograficznej Krzysztofa Krawczyka żegna Jarek Szubrycht.



3 kwietnia 2021 r.

Mata pobił rekord na platformie Spotify!

Mata pobił rekord na platformie Spotify!

Najnowszy utwór Maty Patoreakcja pobił rekord najczęściej słuchanej piosenki w ciągu doby w Spotify. Singiel przez pierwsze 24 godziny został odtworzony w serwisie 643 846 razy i tym samym pobił poprzedniego rekordzistę, Polskie tango Taco Hemingwaya.



23 marca 2021 r.

Sprzedaż nagrań na świecie wzrosła o 7,4% – IFPI publikuje roczny raport o muzyce

Sprzedaż nagrań na świecie wzrosła o 7,4% – IFPI publikuje roczny raport o muzyce

Światowy rynek nagraniowy odnotował w 2020 roku wzrost o 7,4% i jest to szósty z kolei rok wzrostu – tak wynika z danych Global Music Report, opublikowanych przez IFPI – organizację reprezentującą sektor fonograficzny na świecie. Według IFPI przychody przemysłu nagraniowego osiągnęły w 2020 roku łącznie 21,6 miliarda dolarów.



22 marca 2021 r.

Ruszyło internetowe radio RMF24.pl

Ruszyło internetowe radio RMF24.pl

W poniedziałek 22 marca wystartowało radio informacyjne RMF24.pl. Stacja będzie nadawała przez całą dobę. Jej ramówkę wypełnią serwisy informacyjne, publicystyka i reportaże oraz muzyka popowo-rockowa.



3 marca 2021 r.

YouTube Shorts – startuje konkurencja TikToka

YouTube Shorts – startuje konkurencja TikToka

YouTube uruchomił wersję beta nowej usługi YouTube Shorts. To konkurencja dla zdobywającego ostatnio coraz większą popularność TikToka.



3 marca 2021 r.

1% dla Polskiej Fundacji Muzycznej

1% dla Polskiej Fundacji Muzycznej

Polska Fundacja Muzyczna już po raz 18. zachęca do przekazania 1% na rzecz swoich podopiecznych.



23 lutego 2021 r.

Spotify zapowiada streaming w jakości hi-fi

Spotify zapowiada streaming w jakości hi-fi

Podczas eventu on-line „Spotify Stream On” platforma muzyczna zapowiedziała sporo nowości, a wśród nich jedną z najbardziej wyczekiwanych przez użytkowników: streaming muzyki w bezstratnej jakości hi-fi.



17 lutego 2021 r.

Kreatywna Polska w sprawie podatku od reklamy

Kreatywna Polska w sprawie podatku od reklamy

Stowarzyszenie Kreatywna Polska opublikowało stanowisko dotyczące projektu Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, które nakłada na przedsiębiorców działających w obszarze mediów podatek od reklam.



16 lutego 2021 r.

Muzyczne wybory polskiej młodzieży – wyniki badań NCK

Muzyczne wybory polskiej młodzieży – wyniki badań NCK

Narodowe Centrum Kultury zbadało muzyczne preferencje młodych Polaków. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 2002 osób w wieku od 12 do 17 lat przez firmę Kantar Polska.



16 lutego 2021 r.

Akademia Fonograficzna rozpoczęła głosowanie, w wyniku którego ogłoszone zostaną nominacje do nagród Fryderyk 2021 w 32 kategoriach

Akademia Fonograficzna rozpoczęła głosowanie, w wyniku którego ogłoszone zostaną nominacje do nagród Fryderyk 2021 w 32 kategoriach


6 lutego 2021 r.

Koncerty tylko dla zaszczepionych

Koncerty tylko dla zaszczepionych

Eventim, jedna z największych firm sprzedających w Niemczech bilety na koncerty, proponuje, aby organizatorzy imprez mogli powiązać udział w koncertach i innych imprezach kulturalnych ze szczepieniem na covid-19.



ZPAV - Nagroda Muzyczna Fryderyk
Value gap